Friday, January 18, 2013

mengada-ngada

Assalamualaikum..

haaa sapa mengada-ngada???
sapa lagi, aku lah tu..
kalau korang, aku tak tulis kat sini.. nanti karang kena saman.. bahaya uollss jaman sekarang..
IT savvy sangatttt !

before this, aku ada merungut.. err some kind of jugak lahh.. payah nak kerja kat kl nie sebab nak attend interview susah..ok then terus aku dapat..dapat interview kat seremban..tapi tak dapat pergi jugak sebab masalah transportation..penakut tahap gaban nak pegang stereng kereta tuh.. duhhh !
see.. hambik kau.. terus kena..

lagi, aku harap lah interview dalam bm.. yelah lidah nie tergeliat nak cakap omputih.. bahasa jiwa bangsa sangat orang kata..haha then semalam ada sorang adik kem nih tanya aku,

kak, ingat lagi tak mt..??
ingat kot, insyaAllah.. apa soalannya..
blaa blaa blaa..
eh sekarang dah dalam bm eh??
a'ahh..
ok2 jap ea nak kena recall..

kan dah payah..dari situasi di atas aku pon terfikir lah..kadang-kadang benda yang aku harap tuh bukan terbaik untuk aku pon..ingat semua account term tuh senang ke nak translate dalam bm?? akan jadi blur ok..so ko hadap jelah speaking dengan depa tuh..kalau salah pon bukan terus mati..paling koman pon malu jelah...hahahhaha >.<

kesimpulannya, sesuatu yang berlaku bukan secara kebetulan tetapi memang telah ditakdirkan.. bersiap diri untuk segala kemungkinan yang akan berlaku.. kita memang tak tahu apa yang bakal berlaku tetapi kita boleh berusaha untuk dapat yang terbaik dan berdoalah semoga semuanya baik-baik sahaja.. beriman lah dengan qada' dan qadar..

p/s: selasa depan ada interview, insyaAllah kali ni pergi.. doakan ye.. hee thanks..
i'm not really sure but i hope Allah will help me to decide which is the best route for me..


sekian.

No comments:

Post a Comment