Monday, November 7, 2011

terakhir kali

kembali ke zaman silam
dikala bgn pagi2
siap2 berunifom
berbeg
berkasut
kemas
smpt bersarapan
mencium tgn mereka sblm ke skolah

ya hampir 8 ke 9 tahun yg lepas
tahun 2002..ketika darjah 6..upsr kn..
mmg masa beredar begitu pantas
dan kini 2011..bkn utk ke skolah lg
hurmmmm..

ape pengorbanan aku
ape sumbangan aku
ape yg dah aku buat
selama 21 thn ini???

rindu ketika itu
di saat itu
namun masa tidak boleh diputar semula
anda mampu?? owh tidak..
manusia ada batas kemampuannya

tetapi
apa yg aku boleh buat
mengukir sejarah itu semula
seakan akan sama 9 thn yg lepas

esok bgn pagi2
berkurung sopan
berbeg tangan
berkasut
bertag..err mgkn da smpi bru pki..
ke tmpt keje

jauh??
a'aahh mmg pon..
mmg aku sengaja
nk merasa..
mencipta pengalaman sndr
klaka kn??lantak lah
mgkn kau slalo alami
tp ini 1st time aku
lg2 dr rmh..
nk mereka rasa
wah anak aku da besar
'mgkn dlm hati mereka'
menghantar hingga ke muka pintu
sdh memadai bg ku
dan ini juga bg m'hrgai diri sndri

perasaan yg sukar digambarkan
yang sukar diperkataankan

hahaha..

smoga Kau permudahkan perjalanan aku esok Ya Allah
aminnn..

~nebes eh..kot smpi lmbt sgt..habeh haku..hekhek

No comments:

Post a Comment