Monday, October 24, 2011

doubledoubletrouble

salam..berfikir dan terus berfikir..perkara itu terus bermain di kotak minda..kadang-kadang penat jugak..hati masih ragu-ragu,,ish xde pendirian betul lah..marah..a'ah pada diri sendiri..kenapa aku??tidak itu bukanlah persoalan yang tepat saat ini..fikir dan terus berfikir lagi..perjalanan masih jauh..insyaAllah..dan jika pendek pon bersediakah??merenung dan terus merenung..banyak dah dosa aku..sudahlah..nie suma permainan dunia sahaja..sedangkan semua orang pon tahu akhirat itu destinasi terakhir..yang kekal abadi..kita akan menetap di sana..cuma syurgakah atau nerakakah..ya ampun..takut kan??tapi masa buat dosa terlupa ek??ish3 manusia memang alpha..mudah sangat digoda..ye memang iman manusia ada turun naik nya..tapi jika ajal sampai ketika iman turun??nauzubillah..minta dijauhkan..takut jika xmampu hadapi ujian Allah..tapi Allah menguji seseorang itu atas kemampuannya..Dia Maha Mengetahui..Dia yang mencipta kn kita..siapa kita untuk menentang tuan kita..berusaha sehabis baik menjalani kehidupan ini sebaik-baiknya..kita masih boleh mengelak..kita boleh memilih..pahala atau dosa..makanya jika rasa tidak mampu harus mengelak dari awal..ya aku takut..tolonglah ajak aku kepada kebaikan..tolonglah ingatkan aku..tolong lah bantu aku..aku tidak kuat..

~masih tersimpan rapi di sudut itu~

apakah

No comments:

Post a Comment